De laatste jaren ontstaan er steeds meer 10-14-scholen: scholen die een brug willen vormen tussen de laatste jaren van de basisschool en de eerste jaren van de middelbare school. Maar is dat niet gewoon hetzelfde als de middenschool van de jaren ’70? En wat levert dit leerlingen op? En wat vraagt dat van docenten? We vragen het Margreet Kamman.
Margreet Kamman heeft 20 jaar lesgegeven in zowel basisonderwijs als voortgezet onderwijs. Op dit moment is ze directeur van Great Learning Nederland: een curriculum en onderwijsconcept dat het leren in alle lagen van het onderwijs verbeterd. Ook Curriculum 10-14 wordt door Great Learning aangeboden (http://www.great-learning.nl). Daarnaast is ze Reisleider van Expeditie Tienerschool van waaruit ze scholen die starten met 10-14-initiatieven begeleid en inspireert (http://www.expeditietienerschool.nl).
Wytze Niezen vind je op LinkedIn (https://www.linkedin.com/in/wytzeniezen/)
Wim Pelgrim vind je op zijn eigen site (http://www.wimpelgrim.nl).
Wil je reageren? Ga dan naar Twitter (http://twitter.com/onderwijscast), Instagram (http://instagram.com/onderwijspodcast), Facebook (https://www.facebook.com/groups/2199997356720348/) of LinkedIn (https://www.linkedin.com/groups/8805729/)
Deze podcast wordt mogelijk gemaakt door http://www.pictio.nl