Hoe lopen de geldstromen in het onderwijs eigenlijk? Op die vraag zoeken we het antwoord in deze aflevering. Want, hoeveel is een leerling eigenlijk ‘waard’? En potten die besturen echt allemaal zoveel geld op? In de kantinepraat komen we erachter dat leerlingen en leerkrachten zelf ook niet goed weten hoe de geldstromen in het onderwijs lopen.
In gesprek met Reinier Goedhart van de PO-Raad onderzoeken we de Lumpsum regeling, en de vernieuwing van deze regeling. Rene Zaal, hoofd bedrijfsvoering en controller van het Trinitascollege geeft ons vervolgens inzicht in hoe je als leerkracht en school die gelden kan verdelen om tot goed onderwijs te komen.
In de podcast worden enkele bronnen genoemd:
Het advies van de Onderwijsraad uit 2018: https://www.onderwijsraad.nl/publicaties/adviezen/2018/07/04/inzicht-in-en-verantwoording-van-onderwijsgelden
Convenant sponsoring van de PO-raad: https://www.poraad.nl/files/themas/school_kind_omgeving/convenant_sponsoring.pdf
het onderzoek van McKinsey: https://www.poraad.nl/nieuws-en-achtergronden/onderzoek-mckinsey-laat-zien-dat-structurele-investeringen-in-onderwijs
Over de interviewers: Wytze Niezen vind je op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/wytzeniezen/
Wim Pelgrim vind je op zijn eigen site: http://www.wimpelgrim.nl
Wil je reageren? Dat kan op onze social kanalen!
Twitter: http://twitter.com/onderwijscast
Instagram: http://instagram.com/onderwijspodcast)
Facebook: https://www.facebook.com/groups/2199997356720348/
LinkedIn: https://www.linkedin.com/groups/8805729/