In deze aflevering interviewen Wytze Niezen en Wim Pelgrim Suzanne Unck, coach, procesbegeleider en sparringpartner in het onderwijs, en Rochelle Schaepkens, leerkracht en innovatiecoach bij basisschool Noorderlicht. Gesproken wordt over de lessen uit de afgelopen acht weken: hoe hebben scholen het thuisonderwijs ingericht? Welke lessen hebben we daaruit geleerd? En wat kunnen we daaruit meenemen in de toekomst?
Suzanne Unck is coach, trainer, procesbegeleider en sparringpartner. Van wens naar werkelijkheid. Van noodoplossingen naar duurzame ontwikkeling. Zij begeleidt meerdere scholen en schoolbesturen bij het veranderen van de werkwijze en het innoveren van het onderwijs (https://www.suzanneunck.nl)
Rochelle Schaepkens is leerkracht en pleincoach op plein Duin (groep 5/6) van basisschool Noorderlicht in ‘s-Hertogenbosch. Daarnaast is ze taalcoördinator en innovatiecoach. Vanuit die laatste rol is ze betrokken bij de introductie van de iPads op deze school. (www.bsnoorderlicht.nl).
Tijdens het gesprek zijn enkele sites en artikelen genoemd:
Hoe het ook had kunnen gaan… van Suzanne Unck
https://www.linkedin.com/pulse/hoe-het-ook-had-kunnen-gaan-suzanne-unck/
De zeven innovatievragen van de PO-raad
https://www.poraad.nl/nieuws-en-achtergronden/zeven-innovatievragen-onderwijs-en-ict-van-start
Samen slimmer leren met ICT
https://www.slimmerlerenmetict.nl/
De website met alle filmpjes van BS Noorderlicht
http://www.instructiegemist.nl
Wytze Niezen vind je op LinkedIn (https://www.linkedin.com/in/wytzeniezen/)
Wim Pelgrim vind je op zijn eigen site (www.wimpelgrim.nl).
Wil je reageren? Ga dan naar Twitter (http://twitter.com/onderwijscast), Instagram (http://instagram.com/onderwijspodcast), Facebook (https://www.facebook.com/groups/2199997356720348/) of LinkedIn (https://www.linkedin.com/groups/8805729/)
Deze podcast wordt mogelijk gemaakt door http://www.pictio.nl